r e k l a m a

5 typów materiałów drukowanych, które warto wykorzystać w direct marketingu

2020-05-21 10:38:15 Artykuł sponsorowany 1707


fot
 fot

Konsumenci są już zmęczeni mnogością komunikatów w Internecie lub telewizji. Wielu z nich przestało zwracać uwagę na reklamy, przez co stały się one nieskuteczne. Na szczęście istnieje wiele innych możliwości, pozwalających dotrzeć do klienta.

Skutecznie i bezpośrednio

Direct marketing, czyli marketing bezpośredni, to jedna ze skuteczniejszych form współczesnej promocji. Nie tylko pozwala zwiększyć sprzedaż, ale także wpływa pozytywnie na wizerunek marki. Do direct marketingu należy się uprzednio przygotować. Pierwszym krokiem jest stworzenie bazy danych klientów, do których kierowany będzie komunikat. Kolejnym – stworzenie materiałów promocyjnych.

Nie tylko gadżety

W paczkach dla klientów nie muszą znajdować się jedynie gadżety, choć są one miłym uzupełnieniem upominku. Warto zadbać także o różnego rodzaju materiały drukowane.

  1. Wizytówki to absolutna podstawa. Dzięki nim odbiorca szybko sprawdzi, z kim może się kontaktować i dowie się, z jaką firmą ma do czynienia. Ważne, by wizytówka była zaprojektowana w nowoczesny i czytelny sposób. Ma bowiem zwrócić uwagę odbiorcy i sprawić, by ją zachował, a nie wyrzucił.
  2. Katalogi doskonale sprawdzą się przy zaś prezentacji sporej grupy produktów. Dobrze opracowany graficznie katalog prezentuje zdjęcia asortymentu i przedstawia najważniejsze dane na jego temat. W tym wypadku należy zadbać o wysoką jakość papieru i druku.
  3. Ciężko wyobrazić sobie planowanie bez kalendarza. Wbrew pozorom, mimo rozwoju nowych technologii, nie odszedł on do lamusa. Zarówno kalendarze książkowe, jak i te naścienne sprawdzają się w domach klientów, a także w ich biurach.
  4. Kiedyś plakaty zdobiły ściany w każdym młodzieżowym pokoju. Dzisiaj stanowią one element aranżacji salonu, korytarza, a nawet sypialni. Decydując się na plakat z logo firmy należy skupić się na tym, by główny obraz był przyjemny dla oka, a logo było stosunkowo niewielkie.
  5. Ulotki, choć coraz mniej popularne, są doskonałym nośnikiem informacji. Dobrym pomysłem jest zamieszczenie na nich kuponów lub informacji o promocjach.

Materiały drukowane bez wątpienia sprawdzą się w direct marketingu. Jednak aby były skuteczne, należy zadbać o ich jakość. Dlatego tak ważne jest to, by rozpocząć współpracę ze sprawdzoną firmą świadczącą usługę direct marketingu, taką jak https://chroma.pl/pl.