r e k l a m a

Przed czym chroni ubezpieczenie assistance?

2020-09-21 10:21:50 Artykuł Partnera 1629


Przed czym chroni ubezpieczenie assistance?
 Przed czym chroni ubezpieczenie assistance?

Jest zimna, deszczowa noc, a Ty, jadąc po nieznanej drodze z dala od domu, nagle hamujesz – i to nie dlatego, że masz ochotę wysiąść i pooglądać piękne widoki. W Twoim aucie pojawiła się usterka, która uniemożliwia dalszą jazdę. W okolicy nie ma żywej duszy, a Twym jedynym towarzyszem jest telefon, którym możesz zadzwonić do ubezpieczyciela… o ile wykupiłeś assistance.

Czym jest assistance?

Ubezpieczenie assistance, które w takiej sytuacji okazałoby się bardzo pomocne, jest dobrowolne, jednak nie warto z niego rezygnować. Trudno w kilku zdaniach opowiedzieć o wszystkim, co może obejmować assistance, dlatego warto uporządkować wszystkie informacje na ten temat, dzieląc tego typu ubezpieczenia na kilka grup. Zostaną tu uwzględnione usługi związane z assistance, oferowane zarówno na terenie Polski, jak i za granicą. Bardziej szczegółowe informacje na temat zakresu ubezpieczenia assistance za granicą można sprawdzić na stronie: https://ranking-assistance.pl/assistance-za-granica-czy-dziala/.

Przed czym chroni podstawowe assistance?

Jedną z grup ubezpieczeń assistance są właśnie pakiety podstawowe. Można wśród nich wymienić i te dodawane gratis do OC i autocasco, i te sprzedawane dodatkowo. Kryją się pod różnymi nazwami, na przykład firma Allianz oferuje Mini Car Assistance, a Warta proponuje tzw. Moto Assistance w wariancie standardowym, złotym i platynowym.

Bardzo często ubezpieczyciele oferują podstawowe pakiety assistance obejmujące tylko:

  • wydarzenia na terenie Polski (tu wyjątkami są takie TU, jak na przykład: Aviva, AXA, LINK4 i TU Europa),
  • określone zdarzenia objęte ochroną (np. tylko wypadek w Warcie albo tylko kolizja, albo uszkodzenie szyby czołowej w Avivie),
  • naprawa pojazdu na miejscu (np. Mondial, LINK4, Allianz),
  • holowanie na określoną odległość (np. w HDI do 100 km, w PZU – do 150 km),
  • zapewnienie pojazdu zastępczego na ograniczoną ilość dni (m.in. LINK4),
  • dostęp do całodobowej infolinii informacyjnej (np. w HDI albo TU Europa),
  • pomoc w wymianie koła oraz naprawie ogumienia, co jest rzadkością (jednym z niewielu TU oferujących tę usługę w pakiecie podstawowym jest LINK4),
  • rezerwację miejsc w hotelach i biletów lotniczych w sytuacji, gdy dalsza podróż samochodem nie jest możliwa (tu na tle innych wyróżnia się podstawowy pakiet firmy Allianz).

Przed czym chronią rozszerzone pakiety assistance?

Tutaj możliwości jest jeszcze więcej. Bywa tak, że jeden ubezpieczyciel oferuje nawet pięć różnych wariantów assistance. Najczęściej takie rozszerzone pakiety są wzbogacone względem formy standardowej o następujące usługi:

  • podobnie, jak w niektórych pakietach podstawowych, naprawę pojazdu na miejscu zdarzenia, przy czym w takich wersjach ubezpieczeń często ochroną objęte są inne sytuacje, niż tylko awaria czy wypadek. Jednak niektóre TU wciąż stosują w tej sprawie pewne ograniczenia (np. pomoc nie obejmuje naprawy po kolizji, jak w towarzystwie HDI);
  • pomoc przy wymianie koła albo naprawie ogumienia (taką usługę znajdziesz m.in. w pakietach rozszerzonych firm: Warta, Allianz, LINK4 i Hestia);
  • holowanie na dłuższe dystanse, niż to dostępne w pakietach podstawowych (np. do 400 km w Polsce i poza jej granicami w HDI);
  • pomoc w kontynuacji podróży przez kierowcę i pasażerów. Jeśli w związku z zaistniałą sytuacją nastąpi konieczność reorganizacji wyjazdu – zapewnienie noclegu dla kierowcy i pasażerów czy zamówienie biletów na samolot albo inny środek transportu;
  • opiekę nad dziećmi (w TU Allianz, HDI, LINK4, Mondial, PZU i Warcie); czasem jest to opieka ograniczona do kilku dni albo świadczona tylko po wypadkach drogowych;
  • dowóz paliwa, chociaż czasem tylko w ilości potrzebnej do dojechania do następnej stacji paliw (taką usługę bez limitu litrów proponuje np. LINK4, a ze wspomnianym limitem – Allianz);
  • wypożyczenie pojazdu zastępczego na określoną liczbę dni, z uwzględnieniem różnych ograniczeń w sytuacji awarii, kradzieży i wypadku (tak jest np. w assistance proponowanym przez LINK4);
  • pomoc tłumacza (m.in. w towarzystwie AXA);
  • transport zwłok kierowcy lub pasażerów (m.in. w TU Europa);
  • złomowanie pojazdu z ograniczeniem do pewnej kwoty innej w Polsce niż w pozostałych branych pod uwagę krajach (taką usługę proponuje np. LINK4).

Assistance roczne albo krótkoterminowe

Istnieje możliwość wykupienia assistance na cały rok albo na 7, 14 czy nawet 30 dni. Wybór powinien zależeć oczywiście od korzyści, jakie chcesz uzyskać w sytuacji kolizji lub awarii. Pamiętajmy jednak o tym, że nieraz cena krótkoterminowego assistance jest zbliżona do ceny ubezpieczenia obowiązującego przez całe 12 miesięcy. O tym, czy opłaca się wykupić https://ranking-assistance.pl/ assistance krótkoterminowe, kierowca musi zadecydować sam.

Zakres ubezpieczenia krótkoterminowego i rocznego też może się różnić w zależności od ubezpieczyciela i oferowanego przez niego assistance.

Szczęśliwe zakończenie

Załóżmy, że wykupiłeś idealny pakiet assistance, a Twój telefon jest naładowany i w pełni sprawny. Dzwonisz do swojego towarzystwa ubezpieczeniowego i otrzymujesz pomoc, jakiej potrzebowałeś. To chyba najszczęśliwsze możliwe zakończenie tej historii. Żeby stało się prawdopodobne, postaraj się wybrać i zakupić najlepszą dla siebie wersję assistance.