r e k l a m a

Pszczyna. Nowe chodniki, peron autobusowy i wyniesione przejścia dla pieszych przy ul. Skłodowskiej-Curie


Nowe chodniki, peron autobusowy i wyniesione przejścia dla pieszych przy ul. Skłodowskiej-Curie

2021-02-04 10:35:08 Miasto Pszczyna 1958


fot. Oskar Piecuch / UM Pszczyna
 fot. Oskar Piecuch / UM Pszczyna

Zakończona została przebudowa ulicy Marii Skłodowskiej-Curie w Pszczynie. W ramach inwestycji powstanły chodniki, wyniesione przejścia dla pieszych oraz wybudowany został peron autobusowy. Nadrzednym celem tego przedsięwzięcia było podniesienie poziomu bezpieczeństwa uczestników ruchu, w tym dzieci uczęszczających do pobliskiego przedszkola.

- Zakres zaplanowanych prac to efekt sygnałów, które otrzymałem od mieszkańców. Ulica Marii Skłodowskiej-Curie to jedna z najbardziej ruchliwych dróg w naszym mieście. Zależy nam na jak największym poziomie bezpieczeństwa pieszych oraz wymuszeniu spowolnienia ruchu, zwłaszcza w sąsiedztwie przedszkola i kościoła - argumentuje inwestycję burmistrz Dariusz Skrobol.

W ramach przebudowy w okolicy kościoła pw. Podwyższenia Krzyża Świętego i Matki Bożej Częstochowskiej (po prawej stronie jezdni patrząc w kierunku drogi wojewódzkiej, tj. ulicy Bielskiej) wybudowany został chodnik o długości 11,5m oraz szerokości 2m. Dzięki temu możliwe było przeniesienie istniejącego przejścia dla pieszych - zostało ono wyniesione ponad nawierzchnię jezdni o 12cm. Dodatkowo wykonano utwardzenie terenu między istniejącym ogrodzeniem hospicjum a parkingiem prostopadłym przylegającym do ulicy Skłodowskiej-Curie.

Kolejne prace budowlane zostały przeprowadzone w okolicy sklepu sieci „Lidl”. Polegały one na budowie peronu autobusowego o długości 5 m i szerokości 2,5m oraz łącznika projektowanego peronu z istniejącym chodnikiem biegnącym po prawej stronie wzdłuż ulicy Skłodowskiej-Curie.

Ostatni etap przebudowy objął obszar w okolicy Przedszkola nr 5. Zgodnie z projektem wybudowany został tu chodnik (po prawej stronie jezdni) o długości 112m, o nawierzchni z kostki brukowej. W celu bezpieczeństwa ruchu pieszych pomiędzy jezdnią a projektowanym chodnikiem zaprojektowano pas zieleni. Powstało tu także wyniesione o 12cm przejście dla pieszych.